Du bokar en tid som passar dig via vår hemsida. Du väljer om du vill komma till vår klinik i Stockholm eller om du vill genomföra ditt möte per video eller telefon. Du kan läsa mer om hur videomöten går till under fliken "frågor och svar". För vissa besök (t.ex. gynekologisk undersökning) är det inte möjligt att välja video/telefon.

En bokningsbekräftelse skickas till din mejladress. I mejlet finns även ett hälsoformulär som vi ber dig fylla i inför ditt besök så att din vårdgivare kan förbereda sig att ta emot dig på bästa sätt.

VIKTIGT! Provet bör tas dag 3-5 av din menscykel eller närsomhelst om du inte har mens. För att vi ska kunna individanpassa din vård behöver vi kartlägga din hälsostatus bla genom ett blodprov. Vi rekommenderar blodprovet “HerCares hälsokontroll för kvinnor”. Dessa analyser köper du själv på nätet hos Blodkollen eller Medisera. Det kan ta upp till 10 dagar att få svaren. Länkar till dessa paneler kommer i ditt bekräftelsemejl som du får när du bokat os oss.

Din vårdgivare kartlägger ditt mående, dina symptom och provsvar och föreslår en individuellt anpassad behandlingsplan för dig. Vår approach innebär att vi ser patienten utifrån ett 360° perspektiv, och din behandlingsplan kommer sannolikt inkludera besök med andra vårdgivare t.ex. gynekolog, läkare eller näringsterapeut. Behandlingsplanen kan också komma att inkludera läkemedel, kosttillskott, samtalsterapi, råd kring sömn och stresshantering m.m. beroende på vilka behov vi ser.

Du genomför din behandlingsplan med din vårdgivares rekommendationer och eventuella möten med andra vårdgivare steg för steg i en takt som känns rimlig för dig. Vissa åkommor går snabbare att åtgärda, medan andra tar lite mer tid. Vi vill kunna finnas med dig för kontinuerligt stöd utifrån dina behov. Därför finns, utöver de vanliga mötestiderna, även 15-minuters telefonmöten att boka för dig som är inskriven patient hos oss.